top of page

טכניקות צילום מתקדמות של צילום בסמארטפון: צילום נוף, השתקפויות, צלליות, צל וצבעים ותבניות חוזרות

מעבר לדברים הבסיסיים, כמו להחליט איך לצלם- לאורך או לרוחב? ובאיזו קומפוזיציה לצלם? אפשר ליישם גם טכניקות צילום נוספות שעצם ההכרה בהן יפתחו לכם את החשיבה מחוץ לקופסא וירחיבו את סל הכלים שלכם. אז הנה כמה מהטכניקות בהם משתמשים הצלמים המקצועיים אותם ניתן ליישם בצילום בסמארטפון.


צילום נוף

הדרך הטובה ביותר לצילום נוף בעזרת הסמארטפון היא על ידי צילום במצב פנורמי עליו הרחבתי במאמר נפרד שסקר את מצבי הצילום הפופולאריים בסמארטפונים מהשנים האחרונות. טכניקה ידועה של צלמי נוף רבים היא הכנסת המימד האנושי או עצם כלשהו בעל מימדים ידועים אשר נותנים לצופה להבין את הגודל של מה שמצולם. זה יכול להיות קרחון אשר בלי כלב ים או סירת דייגים קטנה לידו, לא נבין את גודלו וזה יכול להיות מבנה ארכיטקטוני מיוחד שתמונה של אדם הולך בחלק החיצוני של המבנה תורמת לנו בהבנת מלוא המימדים של אותו מבנה כפי שאפשר לראות בתמונה הבאה.


טכניקה נוספת לצילום נוף היא שימוש בקומפוזיצית המסגור ומשתמשים בה בעיקר כאשר אנחנו מצלמים מול השמש ואין לנו ברירה אלא לצלם באותו הרגע. מה שנרצה לעשות, זה למצוא איזה אלמנט שיכול להסתיר את השמש שממולנו (בצורה אומנותית כמובן) לדוגמה: שימוש בצמרת של עץ שנמצא באזור - כך שיכסה את אזור השמש והשמיים אך עדיין ישאיר את הנוף בחלק העיקרי של התמונה.


השתקפויות

השימוש בהשתקפויות יכול להתבצע בעזרת כל משטח חלק. פשוט צריך להתקרב ולצלם מזווית אפס כאשר אנחנו מצמידים את עדשת הסמארטפון שלנו לאותו משטח. המשטח יכול להיות רצפה חלקה או רטובה, חלון ראווה, מעקה מתכתי, גג של מכונית שחורה (עדיף נקייה) ועוד. אחת התמונות בגלריית התמונות שלפניכם, צולמה תוך כדי סדנת צילום בסמארטפון בפארק וולפסון, תל אביב.


צלליות

על השאלה איך נוצרת צללית התייחסתי באחד המאמרים הקודמים שלי ואיך אפשר להשתמש במקרים בהם הרקע מואר אך אובייקט הצילום נמצא באזור מוצל לאפקט אומנותי מגניב. השימוש בצלליות בעיקר קלאסי בזמן השקיעה. צילום שקיעה יכול להיות מהמם אך לרוב גם בנאלי, לכן נרצה להכניס אלמנט נוסף שיחצוץ ביננו לבין השמש. לדוגמה: רוכב אופניים, דייג, נערים קופצים מהמזח אל המים ועוד.


היטל צל

השימוש בהיטל צל יכול להניב לנו תוצאות מקוריות ומעניינות. כאשר הצל הופך להיות הסיפור או חלק מהסיפור. כשנרצה לצלם צל בצורה נכונה - צריך לזכור שמדידת האור צריכה להיות מהאזור המואר ולא מהצל עצמו כדי שהצל יקבל את חשיפת האור הנכונה עבורו.


צבעים ותבניות חוזרות

אחת מהטכניקות המעניינות בעיקר בז'אנר של צילום רחוב הוא לכידת צבעים או תבניות דומות או זהות אשר תורמות לפריים שלנו מבחינה ויזואלית. אז כשאתם רואים לצורך העניין אישה לבושה בחולצה אדומה תחפשו את הדוכן של העגבניות מאחוריה ולא את הדוכן של המלפפונים. אם הילד שלכם לובש חולצה כחולה ואתם איתו במתקן השעשועים תנסו לצלם אותו ליד המגלשה הכחולה ולא ליד הירוקה לתוצאה יותר יפה.


מעוניינים להזמין מתנה לסדנה זו? תוכלו להזמין גיפט קארד דרך אתר ביימי או טלפונית מול piccell

Screenshot_5.jpg

נהנתם בסדנה?

תעבירו את זה הלאה עם שובר מתנה למי שאתם אוהבים...   : )

IMG_20220426_190805.jpg
bottom of page