top of page

שלושת מצבי הצילום השכיחים ביותר של צילום בסמארטפון

ברוב הסמארטפונים שיצאו בשנים האחרונות, יש לא מעט מצבי צילום שיכולים לעזור לנו להפיק תמונות מיוחדות וסרטונים מעניינים. אלו המצבים השכיחים והחשובים מביניהם:


צילום פנורמי - Panorama photo / Panorama

מצב של צילום פנורמי או פנורמה מאפשר לנו להפיק את תמונות הנוף הטובות ביותר. הצילום שנוצר הינו רחב ידיים, מכיל הרבה פרטים ובנוסף, מפיק תמונה איכותית עם רזולוציה גבוהה שנוצרת בגלל האופן בו נוצרת התמונה הפנורמית.


בצילום פנורמי בסמארטפון אנחנו למעשה נתחיל בנקודה אחת ממנה נרצה להתחיל את הצילום, ולאחר לחיצה על פקודת הצילום נתחיל לצודד את הסמארטפון (בצורה יציבה ככל שניתן) לכיוון הרצוי. ברגע שהגענו לנקודה שלאחריה אנחנו לא רוצים להמשיך לצלם, נלחץ שוב על פקודת הצילום ולמעשה נסגור את הצילום. על ידי צידוד המצלמה, המצלמה תצלם מספר רב של תמונות (תוך כדי פעולת הצידוד) ולבסוף תעבד ותמזג את כל אותם תמונות לכדי תמונה אחת שלמה ומחוברת ברזצולציה גבוהה.

טיפים לצילום במצב פנורמה:

1. ככל שנצודד בצורה יציבה יותר - כך התמונה תיראה טבעית יותר.

2. מהירות הצידוד צריכה להיות מתונה - לא מהירה מדי ולא איטית מדי.

3. מומלץ לצלם כאשר הסמארטפון לאורך ולא לרוחב, כדי שהפרופרציות של התמונה הפנורמית יהיו כמה שפחות צרות.


צילום במצב הילוך איטי - Slow motion

במצב צילום זה אנחנו מפעילים את האופציה של סרטון וידאו בהילוך איטי. כל כללי הקומפוזיציה וההתחשבות בפרמטרים של האור תקפים גם כאן. ההבדל הוא באפקט של איטיות הסרטון. מומלץ לצלם סרטונים בהילוך איטי כאשר אנו לוכדים פעולות מהירות אשר האפקט שמאט אותם עושה את ההבדל: קפיצה באויר, ריצה, טיפות גשם מטפטפות על שלולית ועוד ועוד. הנה דוגמה מתוך סדנת צילום בסמארטפון שהתקיימה בשוק הכרמל ביום גשום במיוחד!


צילום במצב איטי יכול לשמש אותנו כפעילות יצירתית עם ילדים בה נשתמש בסמארטפון כמכשיר מעודד יצירה אשר מחבר בין ההורים לילדים בשונה מרוב הזמן. צילום של הילד עושה משהו מגניב כמו ריקוד, גלגול, ריצה, זריקה של עצמים כמו אבן על שלולית או ערימה של אצטרבולים אשר נופלים וקופצים מהקרקע.


צילום במצב דילוגי זמן / קיטועי זמן - Timelapse / Hyperlapse

במצב צילום זה אנחנו עושים פעולה הפוכה מצילום איטי. המצלמה מצלמת תמונה אחת כל כמה שניות ׁ(בחלק מהסמארטפונים אפשר לשלוט באינטרבלים האלו באופן ידני) ומחברת את סה"כ כל התמונות שצולמו לסרטון וידאו אחד.


טיפים לצילום במצב דילוגי זמן / קיטועי זמן:

1. לצלם על חצובה או משטח יציב.

2. להיכנס למצב טיסה או שקט כדי להימנע מהפרעות תוך כדי הצילום (הצילום לוקח זמן).

3. לחשוב על התנועה בסרטון, ללא אפקט של תנועה - הסרטון יראה משעמם.


בנוסף למצבי צילום עליהם הסברתי, יש עוד מצבי צילום שונים אשר לא קיימים בכל הסמארטפונים: מיקוד בררני, תמונה וירטואלית, מזון, פורטרט ומקצועי אשר השימוש בהם הוא הרבה פחות שכיח.

מעוניינים להזמין מתנה לסדנה זו? תוכלו להזמין גיפט קארד דרך אתר ביימי או טלפונית מול piccell

Screenshot_5.jpg

נהנתם בסדנה?

תעבירו את זה הלאה עם שובר מתנה למי שאתם אוהבים...   : )

IMG_20220426_190805.jpg
bottom of page