top of page

צילום בסמארטפון של אלמנטים בתנועה

חלק גדול מהצילומים שלנו, הם של גופים בתנועה: ילדים משחקים, חיות מתרוצצות, אנשים עושים ספורט ותנועה של כל דבר שזז במהירות: כלי רכב שונים, זרימה חזקה בנחלים, תנועה של עננים, עלים זזים ברוח ועוד. אז איך מצלמים תנועה בצורה הכי נכונה כאשר אנחנו מדברים על צילום בסמארטפון?

צילום אובייקטים בתנועה מציב לנו אתגר משולש: גם לצלם את התמונה בקומפוזיציה שאנחנו רוצים, גם לתפוס את נושא הצילום בצורה חדה וגם לקבל את ההבעה או התנוחה הנכונה של אובייקט הצילום.

צילום ברצף

אחת הפונקציות החשובות בצילום אלמנטים בתנועה הוא צילום ברצף. מצב צילום זה מאפשר לנו לצלם מספר רב של תמונות ברצף – על ידי לחיצה ארוכה על פקודת הצילום שבמצלמת הסמארטפון שלנו. מה שאנחנו רוצים לעשות זה ללכוד את כל מרחב התנועה של האובייקט המצולם (לדוגמה: ילד, חתול, רוחב אופניים).

*רוב הסמארטפונים מהשנים האחרונות מספקים לנו קובץ אחד שמכיל את כל התמונות של אותו מקבץ תמונות ברצף שצילמנו והוא נראה כתמונה רגילה בגלריית התמונות שלנו רק עם סימון של אייקון מיוחד.

אז כאשר אנחנו רוצים לצלם אלמנט בתנועה, נרצה לעקוב אחריו ולצודד את הסמארטפון שלנו כך שתנועת הצידוד תהיה באותה המהירות של האלמנט בתנועה. במקביל לתנועת הצידוד נצלם בצילום ברצף וכך נוכל לבחור לאחר מכן את התנועה שיצאה מוצלחת – הן מבחינת הקומפוזיציה והן מבחינת החדות של האובייקט והמראה של המצולם (צילום חד של ילד עוצם עיניים עם הלשון בחוץ לא בהכרח עוזר לנו).

הנה דוגמה לתמונה אחת (של אובייקט בתנועה אותה בחרתי מתוך צילום ברצף של כמה תמונות:


מריחת תנועה

בתנאי תאורה חלשים כמו שעת הדמדומים, מקום סגור או יום חורף אפרורי המצלמה בסמארטפון מצלמת לזמן רב יותר מהרגיל. היא עושה את זה כי היא תנאי התאורה חלשים והיא צריכה להכניס עוד אור דרך עדשת המצלמה. הדרך היחידה עבורה לעשות את זה - היא להגדיל את זמן הצילום. הגדלת זמן הצילום גורמת למריחת תנועה של אלמנטים אשר נעים במהירות ויכולה לשמש אותנו לייצר אפקט של מריחת תנועה.

אז באותו האופן בדיוק כפי שתיארתי בפסקה הקודמת של צילום ברצף, מרצה לצודד את המצלמה בהתאם למהירות התנועה של האלמנט שנע בתמונה ולצלם ברצף. מה שנקבל זה מספר רב של תמונות שכל אחת מהן נעשתה במהירות איטית יחסית ואנחנו פשוט נצטרך לבחור את הברורה ביותר. הנה דוגמה לאפקט של מריחת תנועה שנעשה בשוק התקווה מתוך סדנת צילום בסמארטפון שהתקיימה ביום סגרירי במיוחד:

והנה עוד דוגמה:

עוד אפקט של מריחת תנועה אפשר לעשות עם הצילום האיטי של מצלמת הסמארטפון שלנו במצבי תאורה חלשים הוא צילום אורות בתנועה בלילה. מה שאנחנו צריכים זה פשוט לבנות את הקומפוזיציה הנכונה של הפריים שאנחנו רוצים ליצור שהוא אורות בתנועה (בדרך כלל מכוניות, אופנועים, רכבות) ולהשעין את הסמארטפון שלנו על משטח יציב או אם מתאפשר על חצובה מיוחד לסמארטפון.


בגלל שהסמארטפון שלנו יהיה יציב במיוחד והצילום יהיה איטי, כל מה שיזוז בפריים שלנו ימרח ואם זה יהיה צילום של אורות בתנועה - זה יכול לייצר אפקט מגניב כמו בתחתית התמונה של הדוגמה הבאה:

עוד אפשרויות לצילום תנועה הן צילום בהילוך איטי ובצילום בדילוגי/קיטועי זמן שמייצרים לנו סרטון וידאו - לכן חשוב לצלם לרוחב ב-2 אופציות אלו.

מעוניינים להזמין מתנה לסדנה זו? תוכלו להזמין גיפט קארד דרך אתר ביימי. למידע נוסף על סדנת צילום שלנו כולל ביקורות ותמונות, הקליקו

Screenshot_5.jpg

נהנתם בסדנה?

תעבירו את זה הלאה עם שובר מתנה למי שאתם אוהבים...   : )

IMG_20220426_190805.jpg
bottom of page